فهرست محتوا
- ۹۴/۰۷/۰۵
برگزاری کارگاه تخصصی ویژه مدیران و فرهنگیان آموزش و پرورش
مؤسسه ارتباطات علمی و فرهنگی ایران و فرانسه طی کیسال گذشته با مشارکت رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه شنگن، چندین برنامه فرهنگی مشترک در کشور فرانسه برگزار کرده و این بار در نظر دارد برای تعداد محدودی از مدیران آموزش و پرورش و فرهنگیان، کارگاه آشنایی با نظام آموزشی فرانسه را برگزار کند. این برنامه به همراه بازدیدهای تخصصی از مدارس فرانسه، در نیمهی آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته در پاریس اجرا خواهد شد. شایان ذکر است، به رغم آنکه قوانین لائیسیته در فرانسه اعمال می شود لیکن نیمی از مدارس ـ یعنی نیمی از دانش آموزان فرانسوی ـ تحت نظر کلیسا تحصیل می کنند به این معنا که مدارس کاتولیک و کلیسایی تقریبا نیمی از سهم آموزش را بر عهده دارد. در این مدراس، دروس متنوع و بیشتری نسبت به مدارس دولتی تدریس می شود و به دلیل سطح مطلوب تر آموزش از یکسو و رعایت برخی مسائل تربیتی، بسیاری از خانواده ها به تحصیل فرزندانشان در این مدارس رغبت دارند. این امر به ویژه در شهرستان ها (به جز پاریس و حومه) به شکل پررنگی به چشم می خورد. آموزش لاتین، تدریس دروس ویژه مذهبی، تاریخ و غیره از جمله تمایزات نظام رسمی با مدارس کلیسایی است. فرهنگیان در این برنامه می توانند با بازدید از مدارس دولتی و خصوصی پاریس و گفتگو با مدیران و معلمان فرانسوی با این تمایزات و سایر مولفه های نظام آموزشی فرانسه آشنا شوند.
این برنامه که در نیمه نخست آبانماه 1394 صرفا برای شاغلان رسمی آموزش و پرورش طراحی شده و سایر علاقه مندان امکان شرکت در سفر را ندارند. متقاضیان برای اطلاع از سایر جزئیات می توانند به سایت پژوهشکده مطالعات فرهنگی روایت به نشانیwww.rics.ir مراجعه کرده و یا با شماره های 66176123 و 66435423 تماس بگیرند.
سلام . مطالب خیلی خوبی است و اگر می توانید مطالب مربوط به همین سال را بگذارید .
لطفا به وب ما هم یه سر بزنید .
آدرس وب من :
alishah1381.blogfa.com
سالتحصیلی جدید بر استادگرانقدر
مبارکباد
سلام
ضمن عرض ارادت و خدا قوتی ، سه چهار سال پیش که پسرم دوره ابتدایی بود همیشه به سایت شما سر می زدم واز مطالب خوب شما استفاده می کردم گفتم حالاهم یک خداقوتی بدهم
با سلام و سپاس فراوان خدمت شما همکار گرامی
از وبلاگ بسیار کاربردی، غنی و پر محتوای شما بهرۀ فراوان بردم؛ زنده باشید.
دوست داشتید به ما هم سری بزنید؛ سبز باشید. در ضمن همکار خوب و پر تلاش مدتی هستش من شما را لینک کردم تقاضای لینک دارم
salam
nemidonam chera to vebe shoma astesnaan nemisheh farsi type kard
shayad be khatere inke khodeton ham ye astesna hastid
khoshhal shodam on roz didameton ba inkeh shoma dastam andakhtin ama chon shoma boudin dos dash tam
aykone khejalat
سلام خانم مهدوی عزیز تقریبا به تمام قسمتهای سایت شما سر زدم .من هم معلمی تازه استخدام وبا تجربه کم هستم اما قلبم برای بچه هایی که یکسال را با آنها می گذرانم می طپد و بسیار مایلم از روش های فعال تدریس در کلاسم استفاده کنم .با توجه به حجم شدید کاری ام ,مطالب شما در بسیاری مواقع به من کمک کرده است ,به این دلیل از شما سپاسگزارم.
خواهش بزرگی از شما دارم ؛سؤالی برای اقدام پژوهی دارم ومی خواهم اگر ممکن است آن را در مکان مناسبی از سایتتان قرار دهید تا از تجربیات شما ودیگر بازدید کنندگان استفاده کنم,البته در صورت امکان! این خواهش را به دلیل ترافیک بالای سایت شما مطرح کردم.
به نظر شما با توجه به سن وسال دانش آموزان کلاس ششمی و شرایط روحی وجسمی آنان چگونه میتوان کلاس درس را به بهترین شکل ممکن اداره نمود؟
با سلام و سپاس فراوان خدمت شما همکار گرامی
از وبلاگ بسیار کاربردی، غنی و پر محتوای شما بهرۀ فراوان بردم؛ زنده باشید.
دوست داشتید به ما هم سری بزنید؛ سبز باشید.
سلام علیکم
خسته نباشی سایت خیلی پر محتوایی داری
تشکر از این همه زحمت با افتخار لینک شدید
پاشـــیده خون، به عــالم طلوع کرد
ای خون سربریده ،مُحرم شروع کرد
بی اخــتیار قلـــمم را رها کنید
در این مجال قافیه را نینوا کنید
یادی زکشته های صف کربلا کنید
سرتاسرجهان همه بانگ عزا کنید
حقا که از مصیبت عظمی جهان گریست
ازظلم های قـوم شقی آسمان گریست
با این زبان حال، زمیـــن وزمان گریست
دشمن گریست بسی بی امان گریست
انگـــار مـــرثیه خـــودرا به گـــریه باخت
شاعر میان گریه کنان لحظه ای گداخت
ازخون سربریده، بپرداخت روضه ساخت
آن نور سربریده غروبی نـــمی شناخت
خورشید کهکشان، دوباره طلوع کرد
پایان روضه بود، تو گوئی شروع کرد
در اوج نیزه گرم طلوعی دوباره بود
آن نور سربریده ،تنش پاره پاره بود
خون جای جای لبش آیه می سرود
پیشانیش زخون رگش لاله می نمود
فریاد کودکان ز عطش ناله می شنود
شاعربرای زمزمه هاچاره می گشود
محفل عجیب بودو نبودش نیازکس
شاعر جوار دفترش افتــاد از نفس
گفتابرای سنگ لحددفتراست بـَس
این دفتر مرانکند بی وضوی مَــس